Campclar-Tarragona

24 de maig de 2017

La 32a edició de l’Assemblea anual de la CONFAVC, que enguany es va celebrar el 14 de març a Tarragona, va tenir com a protagonista l’anunci que el projecte veïnal A-porta es desplegaria al barri tarragoní de Camp Clar.

En aquest barri l’equip de Picaportes aniran porta a porta amb la mateixa missió que en la prova pilot de ciutat Meridiana, i es desplegarà entre juliol del 2017 a febrer del 2018 amb un horitzó d’arribar a fer l’acompanyament a 1.000 habitatges.

La CONFAVC explica A-porta a les entitats del barri

Amb l’objectiu d’explicar el projecte A-porta i buscar la complicitat del veïnat del barri tarragoní de Camp Clar, el 7 d’abril una delegació de la CONFAVC formada per la gerent, Alba Gómez, i el vice-president de la cooperativa iesMed, Alfredo Vela, va desplaçar-se al Centre Cívic on més d’una vintena de persones representants de les entitats hi estaven aplegades, amb la complicitat de l’AV local.

En l’encontre també es va explicar que el projecte es basa en el desplegament d’un equip dels mateixos veïns i veïnes de Camp Clar, que després de rebre una formació especialitzada, assessoraran, porta a porta, als seus veïns i veïnes sobre la pobresa energètica.  Està previst que A-porta es desplegui al barri entre el juliol d’engany i el​ gener de l’any vinent.

L​es i els assistents van mostrar molt interès per la proposta i la van veure molt oportuna davant la vulnerabilitat social del barri. Així mateix se’ls va demanar la seva col·laboració per a fer difusió del projecte, així com la necessitat que ens facin arribar perfils de picaportes des del seu àmbit associatiu. Persones solidàries i compromeses amb el barri.

Per aquest projecte la CONFAVC compta amb el recolzament de la Generalitat  i està a l’espera de la resposta de l’Ajuntament de Tarragona, malgrat sí que ha rebut d’antuvi una acollida positiva.

Presents a la Fira Vida al maig

Sota el lema ‘una fira entre cultures, conviure és viure’, 25 entitats van participar a la vuitena edició de la Fira Vida del barri tarragoní de Campclar aquest passat 20 de maig, un marc idoni per a fer acte de presència d’un plafó del projecte A-porta per a fer-lo conèixer a les entitats del barri i al mateix veïnat.

Cal remarcar que el projecte veïnal, que s’iniciarà el juliol, ja compta amb una persona coordiandora, Noelia Boscar, i està en la fase de cercar l’equip de “picaportes” que aniran “porta a porta” acompanyant al mateix veïnat per a detectar problemes d’eficiència i pobresa energètica.