Qui som

16 de juny de 2016

La Fundació CONFAVC: Estudis i recursos veïnals , es constitueix el 2007 per enfortir la capacitat d’intervenció de la ciutadania i del Tercer Sector a la societat. Amb aquest objectiu, oferim un ventall de serveis formatius i projectes que busquen reforçar els coneixements de les persones vinculades a les associacions, a la gestió pública i a la participació ciutadana.

Una Fundació disposa d’un extens ventall pluridisciplinari de persones col·laboradores , que recull l’herència plural, diversa i històrica del moviment veïnal i el treball, desplegat des del 1998, pel Centre d’Estudis i Recursos Veïnals de la Confederació d’Associacions de Veïns de Catalunya (CONFAVC). /Càpsula audiovisual.

El Patronat

La Fundació, tal com destaca als Estatuts (pdf) està dirigida per un Patronat que marca els eixos temàtics de treball i la direcció de l’entitat. Aquest Patronat està composat per:

• President Fundació CONFAVC: Jordi Giró
  • Secretari: Tomás Fernández
  • Patró: Albert Torrents
  • Patró: Saoka Kingolo
  • Patrona: Mercè Tatjer
  • Patrona: Zaida Palet.
  • Patró: Manuel Navas.
  • Patró: Alfredo Vela.
  • Patró: Pep Martí.
  • Patró: Andrés M. Encinas.
  • Patró: Jordi Balcells.

Què fem?

quefemLa Fundació s’encarrega de realitzar estudis i recerca per entitats del tercer sector, pels seus equips tècnics i el de les administracions públiques que treballen en la gestió associativa, la participació ciutadana, la millora de la gestió ambiental i de la comunicació en l’actual revolució tecnològica.

Dissenyem cursos, seminaris i tallers de formació; elaborem programes i projectes; assumim iniciatives editorials per publicar documents rellevants i assessorem entorn de com planificar la comunicació per enfortir les associacions i la seva projecció social. A més, acollim i alimentem l’únic arxiu documental i històric especialitzat del moviment veïnal català heretat de la CONFAVC. Tenim sis principals línies d’actuació.

• Formació
  •  Arxiu documental i històric especialitzat en el moviment veïnal
  • Estudis i recerca
  •  Elaboració i execució de programes i projectes
  •  Publicacions
  •  Comunicació

En què creiem?

La Fundació CONFAVC és una organització oberta, creada amb la voluntat d’enfortir el poder d’intervenció de les organitzacions del tercer sector i, especialment, el de les entitats veïnals. És una eina de progrés que s’impulsa des de la realitat d’un moviment social autònom, el veïnal, amb la voluntat de donar instruments de suport a la tasca quotidiana de les persones vinculades al teixit associatiu.

No seguim consignes ni doctrines: el nostre compromís és amb una societat més participativa, igualitària, sostenible i solidària .

Destinataris:

• Associacions i organitzacions del tercer sector
  •  Personal tècnic de les entitats
  • Tècnics i tècniques de les administracions públiques
  •  La societat en general

qualitatsParticularitats:

• Formació i projectes a mida segons les necessitats
  •  Enfocament pràctic
  • Presència al territori català
  • Equip tècnic i docent coneixedor del món social

Com ho fem?

El treball de la Fundació s’emmarca en l’àmbit de la intervenció social, urbana, ambiental i econòmica dels territoris. En aquest sentit oferim serveis per: