Es compleix un mes de la 2a. Fase d’A-porta a Can Peguera

Aquests dies es compleix un mes des que el projecte A-porta va iniciar la seva segona fase al barri barceloní de Can Peguera. L’objectiu d’aquesta etapa és acompanyar el veïnat que es troba desocupat perquè aprengui les dinàmiques i el funcionament dels serveis d’ocupació i en tregui el màxim profit. Durant la primera fase d’A-porta desplegada el 2017 i 2018 al Casc Antic de Can Peguera, les conclusions van mostrar com a un 42% de les 427 llars visitades pels i les Picaportes, algun membre es trobava en atur i, dels aturats i aturades entrevistats, un 67% estava en cerca de feina tot i que no en trobava.

Les accions que les persones Picaportes -veïns i veïnes del mateix barri que acompanyen el veïnat- estan fent des de fa unes setmanes és fer visites en grup als principals serveis d’ocupació del districte i de la ciutat de Barcelona (SOC, BCN Activa, etc).

L’ocupació ha estat un dels temes clau del territori i és amb el que A-porta ha estat treballant des de l’octubre del 2017 amb el Pla de Desenvolupament de Can Peguera i l’Associació de Veïns i Veïnes de Can Peguera, realitzant un diagnòstic laboral porta a porta als 628 habitatges del Casc Antic. D’aquest projecte va sortir una nova proposta articulada amb la col·laboració dels serveis, entitats i projectes que participen al barri en la que es dona un pas més per fomentar l’apoderament d’aquelles persones que es pateixen precarietat laboral.